Bu Blogda Ara
26 Mayıs 2013 Pazar
17 Mayıs 2013 Cuma
Münacat
yaz getirildiğinde
vantilatörler çalıştırıldığında
elektrik faturaları sol tarafımızdan
verildiğinde
senin şeytanı yaratma gereği duyman
şeytanı bir gül pıhtısından yaratman
şeytanı diri tutarak onu şımartman
aklıma takıldığında
hiç doğmamış olsam da
bu mektubu sana yazardım
sevgili hiç doğmamış olmak
açan çiçekler
cam fabrikası
müstehcen maneviyat
kan testim pozitif geldiğinde
onun gözlerine baktığımda
kasaplar et kestiğinde
işsiz bir astronot
alış veriş merkezinde palyaçoluğa başladığında
şeytana verdiğin kredi aklıma gelir
sevgili işsiz astronot
mikroplar kalpte çoğaltıldığında
bazı insanlar azar azar can verdiğinde
bazı insanlar azar azar delirdiğinde
kanamak bu yaz erkeklere bırakıldığında
kadınlar izinlidir
yalnız kalmamak zorunda olmak
devlet eli ile işlendiğinde
o bana çok sevdirildiğinde
onu kendi leşime uyarladığımda
kafa kemiği parçalanıp beyinlerimizden
biberona kan dolana kadar
kafaları birbirine çarptığımız
ötenazi şeklidir
sevgili allah
onu affedeceksen
beni affetme
Cihat Duman
14 Mayıs 2013 Salı
Karaköy Geçilmez
Karaköy sahil. Kendisinde durduğumuzda, Topkapı Sarayı’nı,
Sultanahmet’i, Ayasofya’yı, Eminönü’nü, Haydarpaşa’yı, Kız Kulesi’ni, suyu
ütüleyen vapurları, tekneleri kısaca bütün İstanbul’u bize gösteren/öğreten bir
mekân. Kendisi çok güzel ve kalabalık olmayabilir ama gösterdiği yerler
enfes/kusursuz. Balık tut’kunlarının güzide mekânı. Hırsız kedilerin günah evi.
Kadıköy iskelesinin komşusu. Ben çok severim Karaköy sahili. Manzaraya bakarım,
balıkçıların konuşmalarını dinlerin, kışın ısınır, yazın serinlerim Karaköy’de.
Zaten hepi topu 5-6 tane bank var sahilde. Boş bulduğuma oturur ve görüntü
emerim. Ki oraya gelen tipler de hep kafa dengi tiplerdir. Birbirimizle hiç
konuşmayız. Orada dışarıya ses verilmez. Dışarıdan ses alınır. Hemen arkada
yeşil bir alan vardır. Park gibi. Aileler gelir. Çocukları olur. Çocuk da
görebiliriz.
OTOPARK YAPTILAR
OTOPARK YAPTILAR
Birkaç zamandır Karaköy sahilde bir araç bolluğu var. Oturacak,
denize bakacak yer bulamıyoruz. Önceleri orada yapılan bir inşaata verdim
durumu. İnşaat malzemeleri getiriliyor olabilir dedik. Fakat bugün her şey açığa
çıktı. Karaköy sahilde yapılan inşaat otopark inşaatıymış. İSPARK, insanların
dinlenme yeri olarak ayrılan parkın devamı niteliğindeki Karaköy sahili
şeridini boydan boya işgal etmiş.
Buradan iktidara sesleniyorum. İstanbul Büyükşehir Belediyesi
Başkanı Kadir Topbaş’a ve Türkiye A.Ş. Genel Müdürü Recep Tayyip Erdoğan’a… Sizde
hiç vicdan, merhamet yok. Siz bülbülü eti için öldürürsünüz. Siz İstanbul’un
gözde turistik beldesi olan Karaköy sahilden de 3-5 kuruş rant kazanmak için
halkın şerefini satarsınız. Değer miydi? Bu görüntü kirliliğine değer miydi?
5 Mayıs 2013 Pazar
Murat Üstübal
Murat ÜSTÜBAL
İSTİKLAL CADDESİ GAZİSİ CİHAT
DUMAN’DAN ‘KIZKARDEŞLEŞMEK’
Duman şiiri gerçekliğin temsil krizi yaşadığı noktada kuruluyor. Temsil
krizinin ortaya çıkışı nasıl diyalektik gereğiyse Duman da kent hayatının
akışkanlığı içinde yakalıyor kavramsal donmayı. Şair tıpkı Baudelaire’in
pasajları mesken tutması gibi metropolün en yoğun, hareketli ve çeşitlilik arz
eden mekânı olan İstiklal Caddesi’ni mesken bellemiş. Bu da çelişkinin ve katılaşmanın
çabuk fark edilip tepki koyulmasını hızlandırıyor. Duman şiirini bu ‘hız’
durumu içinde değerlendirmek gerekir. Bu
hız karşılığını kitabın başlığından içeriğine kadar eylemsellik ve yoğun fiil
kurgusuyla buluyor. Öyle ki kitabın başlığı bile sonradan oluşturulmuş bir
fiilimsi: ‘kızkardeşleşmek’. Hatta kitabın ilk şiiri başlı başına eylemlerden
kurulu: ‘Adamın Biri Sanki Roman Karakteri Değilmiş Gibi Çay Ocağına Oturdu’.
Ve bu ilk şiirle birlikte kendi ötekilik politikasını ortaya koyuyor ilk dizesiyle:
‘konumuz başkasızlık’ diye
başlayarak. İkinci dizedeki Duman şiirlerinde etkin bir şekilde görülen cinsel
vurgu eylem haline dönüşerek: ‘gel
oturalım kucağıma bişeyler ayıplayalım’ der demez kurulan tuzağı da
anıştırır. Öteki üzerindeki emelleri hareketli bir zeminde karşılar. Zaten
üçüncü dizedeki: ‘yürümesi rica olunan
düşünür kimdi söyle bakayım’ deyişi hareket olgusunu teorik ve pratik
algıladığını, daha doğrusu yaşamın akışkanlığında değer kazanan bir praxisin
dinamiğinde algıladığını düşündürüyor.
1 Mayıs 2013 Çarşamba
Dün Gece Attığın Tüm Tivitleyi Okudum
kedileyin ciğeyi vay miyav
kasaplay gözaçık uyuyo diye
kedileyin gözleyi aç
ben munday olduysam bu şiiye
ulaşabildiğim halde
kediley ne giysin en çok biy kadın
olamadıklayı için
alıp onlayı öpüyoyum kalp nakli yapay
gibi
binleyce kişi üzülüyoyuz
allah da bizle biylikte üzülüyo
belgeselley, kuyban bayyamlayı,
izlenmemiş filmley
bi tane daha içsek kepaze oluyuzlay
açılın ben doktoyum ve filistin halkı
yalnız değildiy
yaşasın 1 mayıs kahyolsun 2 mayıs ve
diğey mayıs günleyi
biz ol deyiz ve seveyiz olmayanlayı
bu neyin yalnızlığı
bıçağın devlete dayanmasının mı
bıçak dayanaklıdıy çün aykasında halk
vay
fakat beybeyde kesim sıyası bekleyken
posta okuyan
ağzımdan diş kusuyoydum
yani yüksekten atlayan biy insan yeyle
daha seyt öpüşsün diye
bulduğu tüm taşlayı yiyoy
canım yaa, yeyim seni
sonya mutlulukla ilgili biy akyep
aktı
seyt, yapışkan, kokulu, inlemeye
ayaylı, tıynak, et, kan, değişik, nefes
ünlüleyin gittiği tayikatlayda ünlü
başına 100 süz düşeyken
gel hele gel, bıyakın gelsin
yazık lan
çok yazık
canlılay geliyoy ve kaçmak yoksuz
duyup 1 kilo ağlayacağım
öpüleyek yontulmuş biy heykelin iç
dişleyinden
iç dişleyinden biy heykelin geliyo
kaçmak yoksuz
bıyakın gelsin
onda
benim etimden yayatılmış biy mutsuzluk
vay
Cihat Duman, Ücra Dergisi, Aralık 2012
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Kuru Otlar Üstüne Üzerine
Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...
-
Leyla’nın Biraderleri bir “kardeşler” filmi. Bu kez Totem ve Tabu ’daki korkunç sahne gerçekleşiyor, kardeşler birleşip babayı öldürüyor....
-
Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...
-
Saatler Kolektif, Tanpınar’ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü ’nü sahneye taşıdı. 12 Nisan 2023 günü Maximum Uniq Hall’de ilk temsil gerçekleşti...