Bu Blogda Ara

26 Mart 2012 Pazartesi

Peki Sendromunu Ancak Peki'ye Özel Peki Uydusu Kaldırabilirdi

Umut Sarıkaya'nın Uykusuz'da çizmiş olduğu bu iş en az bir "mandalina giren eve cinsellik girmez", "mont beni" ve "Umut Sarıkaya Tipi Mutsuzluk Halleri" kadar değerlidir. Peki, çok büyük bir sendromdur. Mesela Ece Ayhan'ın Bir Elişi Tanrısı İçin Ağıt şiiri "Peki" ile başlar. "Peki nasıl oldu da anladı denizde boğuldunu." Bu şiiri ilk okuduğumda aralıksız/durmadan 17 saniye ağladığımı hatırlıyorum. Peki sadece şiire giren çarpıcı bir ilk kelime değildir. Peki, Sarıkaya'nın da çizdiği gibi muhatabı boşluğa fırlatan bir SMS kalıbıdır. Peki, o kadar yersizyurtsuzdur ki bunu ancak örnekle açıklayabiliriz. Yani yazı dilinde peki, mimiksiz peki hakkaten ayrı bir uydu tarafından taşınabilecek bir mimiksizliğe sahiptir. 

Ör: 
-Abi, ben biraz hastayım. Bugün işe gelmeyebilirim. Kusura bakma. 
-Peki.

-Seçil yemin ediyorum o kadınla senin anladığın türden bir muhabbetim yok. Ama yine de beni terk edeceksen et. Bu yüzden terk ediyor olman umrumda olmaz. 
-Peki.

-Bi daha görüşmeyelim
-Peki. 

Başka örneği olan var mı?

4 yorum:

  1. sözlüğümü kardeşimden alabilir miyim-pekiyi,tuvalete gidebilirmiyim-peki-ders programını kaybettim-peki-çizgisiz kağıt alabilirmisiniz-pekiyi -beden de beden yapalım -peki....orospu olmuş bir kelime

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...