Bu Blogda Ara

26 Şubat 2014 Çarşamba

Dedalus/Debut Şiir Dizisi Hakkında Duyuru



İlk şiir kitapları güzeldir. İlk kitaplarını çıkaran şairlerin gözleri de. Dedalus Yayınları’nın sahibi Sedat Demir ben şiir kitabı basmak istiyorum dediğinde, 2012'de, inanamamıştım. Şairlerin ilk şiir kitaplarını basmak isterse eğer yardım edebileceğimi söylemiştim. Kendisi de günümüz şiirini pek takip etmediğini benim önereceğim şiir kitaplarıyla ilgileneceğini söylemişti. Bu şekilde bir dizi başlatmıştık, şairlerin ilk kitaplarının basıldığı Debut dizisi. 5 tane şairin kitabını bastık. Ben gönüllü editörlük yaptım. Korkulan olmadı ve kitaplar tükendi, korkulan olmadı ve yayınevi zarar etmedi. Geçtiğimiz aylarda ise Sedat Demir yorulduğunu beyan etti. Bırakalım o zaman dedik. İrtibat koptu. Fakat geçen hafta Dedalus Yayınları’nın 2. yıl kutlamalarına gittiğimde, basılan kataloga Debut dizisine 3 kitap daha eklendiğini gördüm. Sedat Demir birileriyle işbirliği yapıp beni devirmişti. Kendine yeni ve genç ve güzel ve paralı ve zengin ve sağlıklı bir editör mü bulmuştu? Beni ilgilendirmez. Şiir iyidir ve basılmalıdır ve desteklenmelidir. Ama konseptini benim belirlediğim bir dizi üzerinden beni ezerek basılması biraz çirkin olmuş. Bu anlamda yeni çıkacak kitaplarla herhangi bir ilgimin olmadığını, ücretsiz yapmış olduğum editörlük ve konsept/sanat tasarımı hizmeti için Fikri ve Sınai mahkemelerde telif davası açmayacağımı kamuoyuna saygılarımla arz ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...