Bu Blogda Ara

26 Kasım 2012 Pazartesi

Ciddi Bazlı Maskeler Tarihi


Ey ciddiyet senin için gülmekle dolu
Senin için kolu kesik çocuk gözleri
Bir şiire başlamanın en komik yolu
Benim için üzülme üzülürsen kısa kes
Bundan sonra ben sana Hamlet derim
                         Ahmed de diyebilirdim
                
kin tutar mıyım hiç annemle babamın
beni çalışırken ki çocukluğuna
müsvedde kalmanın tıbbi faydaları olmalı
birileri ortaksa bu suç içindir
gel de beni tanımla çizdiğim şiirlerden
suç olmasam devrik kalırdım elbet
ne olur bana ağlamak yapma ne olur
seni kıracağıma mısra
                                   kırarım hamlet

önce sana bir manita bulmak lazımdır
mümkünse intihardan hayayla dönmüş
kesin tereddüt kesileriyle hamlet
bakire, kumral, dövmesiz
bu ağlayış üçümüze yetmezken
evet---------evet tam o anda ben
üsküdar belde itinin havladığı yetkiyle
sizi düşman ilan ediyorumdur

fakülteden atıldın mı gerisi kolay
yeterli acıları yeter ki gülümse
karnın acıkırsa ben veririm karnımdan
alt dizleler ve üst dizeler
mm harfini aralıksız söylerken
sana ben bakarım ben bakarım ben

o atların ne kokar külotlu çorapları
hele biraz pembeyse ve değilse ayak
kokusu soyulurken bir portakal
çırılçıplak ölüyor çocuklar hamlet
onlar gebersin biz gülelim hamlet
onlar gebersin biz akım çalışalım

neyse bunlar ikimizi riyakâr yapar

üzgünüz
karizmatik bir günümüz olmadı
annelerimiz çirkin ve çok ciddi
erkeksiz kalmış kadınlar gibi
ağlayarak boşalırız birbirimize
tanrı kabul ederse güzeldir gözlerimiz

oysa ben o maymunla bakışmasaydım
onun şair olduğunu bakışmasaydım
nazariye bir kez daha yalan çıkmayacaktı
suç olduğum saatleri onunla değiştirdim
bir hayatı bir şiirle anlatmanın
bir hayatı bir şiirden kusmanın
gelişine vurmuş da hakem saymamış

Yorgunum Ahmed, Allah’a söyle
                                          böyle devam edemem

                        -perde-



Cihat Duman, Avantgardé, 2 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...