Bu Blogda Ara

17 Şubat 2011 Perşembe

Feriz'in Devleti

devletimiz
derin ve ormanlıktır

yasalardan kasalara bir ırmak
yüzüp yüzüp kuyruğuna gelinmiş
bir cumhuriyet
şırıl şırıl akıyor devletimin suları
devletimin geçenden kırk akçe köprüleri

devletimizin resmi dili kemiksizdir.
sen kendi dilini, çok uzamasın ferizciğim.
devletin acı biberleri, devletin dil kesmeleri. Kaldırımlarda kan.
güzel kurşunları da oluyor, insan devletini sevince.

şüpheli paketleri itina ile havaya uçuran devletimiz.
kurban derilerini güzel toplayan devletimiz.
failleri meçhul devletimiz.

devletimiz
güzel ve sınırlıdır

sen kendi sınırını ferizciğim, kendi devletinden geniş çizersin ve çizmeyi
aşarsan ve oyunu devlete vermezsen, olur mu ama ferizciğim, zaten
b’ölecekti diye geçmeni kayıtlara hiç ister miyim, ben seni çok
seviyorum, insan devletini sevince.

iki dilimiz de olsa
birini devlete çıkarmamalıyız
akıllı ol ferizciğim.


Feriz Şahin, karayazı 14

7 yorum:

  1. bakıyorum da sanatını toplum için yapmaya başlamışın,dilinde de gözle görülür bir değişiklik var, gayet anlaşılır...ama hicivlerine dikkat et,sonun Nefi gibi olmasın..

    YanıtlaSil
  2. yaw bu feriz kim,yeni farkettim ,ne güzel sen sanmıştık-elin yazısını sayfana ne koyuyon telif hakkını ödedin mi-remen keriz gibi hissediyorum...üstelik gözlükle

    YanıtlaSil
  3. telif yok kardeşim. feriz diye biri de yok. müsteara benziyor.

    YanıtlaSil
  4. Feriz Bey: Beydilli türkmenleri'nin lideri, 16.yy'da 800.000'i aşkın insanın lideri ve beyiymiş. feriz bey diye de geçer.

    Kaynak: Kültür bakanlığı belgeseli.

    Yorum: Feriz devlete söyle, sandın mı beni keriz?

    YanıtlaSil
  5. :) İlker valla ben değilim ya?

    YanıtlaSil
  6. Sensin diye demedim Cihat. Feriz'e dedim ben, söylesin devlete. Feriz'le benim aramda özel bir şey, lütfen Cihat biraz anlayışlı ol.

    YanıtlaSil
  7. bi yerime bi şey olmayacaksa olurum. hatta anlayışlı olmayı bırak anlaşılır bile olabilirim.

    YanıtlaSil

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...