Bu Blogda Ara

23 Aralık 2010 Perşembe

Arka Sayfa Güzelleri

FRANKO BUSKAS, ÇÖT MENDİME GÖRSEKTİMİ VURU?, NORGUNK, EKİM 2010

Gak adlı fanzini çıkardığı dönemde adını duyduğumuz Franko Buskas(19??), “bozuk şiirleri” ile karşımızda. Çöt Mendime Görsektimi Vuru?, iki bölümden oluşuyor. İlk bölümde şairin hayatı nasıl algıladığına şahit oluyoruz. İkinci bölümde ise sanatla ilgili alıştırmalar var. Buna ek olarak şairin “Patlama Risaleleri” dediği görseller var. “şiir isimlerinden sıkıldım ve Mecidiyeköy” adlı şiirden bir parça sunalım: “gel bu akşam sana da şiir sarayım/yapıbozum konuşalım/gölüklü solcu bir kız da olsun/ bize devrimin endikasyonlarını anlatsın/masalar dökümlüdür oysa devlet/sen elini uzatırsın tek deftere sığmaz bu/konuşsana lan benimle!”
Franko Buskas, Reşat Mecal ve Ah Muhsin Ünlü’nün olduğu takımda orta saha oynuyor. Ve güzel şeyler söylüyor: “eteğini bi kaldırıp bi indirir gibi gülme” [C.D.]


CEYHUN TUNA, TERK GÜRÜLTÜSÜ, NORGUNK, EKİM 2010

Uzun zamandır dergilerde görmediğimiz Ceyhun Tuna’nın ilk kitabı adeta mistikle modernin buluştuğu bir ilk kitap olmuş. Kaçış Konuşması ve Tekzip şiirleri arasında düzenli kurgulanan bölümler ve şiirler var. Düzen, kıta ve mısra yapısına kadar sızıyor. Okuru belirli bir ritme hazırlıyor. Bu yüzden bölümlere sessel/müziksel adlar verilmesi bir tesadüf değil: “derken içimde bir hançer buldum. bu kimin/ölüsü böyle, ben kimin ölüsüyüm öyleyse!burada/yol bitiyor uçurum başlıyor dedi biri, inan/beni aşağılara atın siz gidin gibi bir şey mırıldan”
Tekzip adlı şiirden bir bölüm yazıp kapatalım: “artık öldürülmekten yontulma bir adam olarak yaşayabilirim.” [C.D.]




TÛTÎ EDEBİYAT DERGİSİ, EYLÜL-EKİM-KASIM 2010

Tûti Dergisi ölmüş yazarlar ile söyleşiler yapmaya devam ediyor. Bu sayının merhumu ise Sait Faik. Sait Faik’e sorulan “Bir hikayenizden ötürü polise ifade vermiştiniz.” sorusuna Sait Faik’in verdiği cevaptan anlıyoruz ki verilen cevaplar yazarın eserlerinden alınma: “’Kestaneci Dostum’ diye bir hikaye yazmıştım. Orada çocuğun mangalına tekme vuruluyordu. Ertesi gün polisten çağırdılar. Kestanecinin mangalına tekme vuranları sordular. Ben ne bilirim, hatırlayamadım ki. Belki bir bekçi vurmuştur, dedim.”  Dergide Arif Ay’ın dergilerle ilgili yazısı, Mehmet Selim Özban’ın alıntılar adlı bölümü zevkle okunabilecek yerler. Bunun yanı sıra şiirler, öyküler, denemeler ve güzel bir takdim yazısı okuru bekliyor. [C.D.]

Yeniyazı, 8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...