Bu Blogda Ara

2 Ocak 2011 Pazar

UR- Nazmi Cihan Beken

1.
dünya kafatasında
ortaya çıkan ur dünya
üstüme gönderilen anlaşmak isteyen
karışıklıklar esnasında öldürülen cengaverim
mesela beraatimi isteyebilirim
tasarladığım dişli çarklı hesap makinesi
uğraştığın yaygın beyin sklerozu
dünya çapındayım beni iyi canlandırın
sonra yaygınlaştınız
ordunuzun yeniden
teşkilatlandırılmasiyle görevlendirilseydim
bulduğum metodu mükemmelleştirebilirdim
sesin görüntüyle aynı hızda olduğu
dağlık bölgelerde elektrik tellerinin titreştiği
memleketim memleketim
evlerin içinde taş
birleştirme işlemi bir türlü yapılamaz
ko beyazla ko siyah arasında
cıvıldarım bağırırım ulumam
en büyük güçlüğüm sözlerimi
senin dudak hareketlerine uydurmaktır
yüzyıllar sürecek bir
ölümun başlaması


2.
vicdanın kurucularından sayılırdım
bütün ayrıntılara hakim olmayı
bilmeme rağmen kurnazdım
kök fabrikaları domuz ayrığı kelebeğin tırtılı
rican üzerine ünsiyet peyda ettim
ateşe dayan meydana gel osmanlılara kat
kıymet nazariyemi ülke dışına çıkaramazdım
engelin ortadan kalkmasından
itibaren aynıydım
rumları kapsıyorum
elma armut incir şeftali kayısı
altının yerini yüksek cevherli demir
madeni almıştır
esneme sonucu meydana gelen
küçük uzamalardan sonra ben
hiçbir şeyi sevmedim


3.
hakikat sucuk yapımında kullanılamaz
genel düzen ve kuruluş bakımından
kurban bir plan içindeyiz
olan kızların isteklerine direnmeyenler
hayır hayır atımı değiştiremezler
hayır atı diye bir şey olsaydı
onu demiryolunda da sürerdim
uğrayabilen beton pistim bile yok
adalet şehrinin havadan görünüşü
melankoli kasabasının başlıca özellikleri
değeri artan arsalardan mümkün olduğu kadar
uzak durma zorunluluğum var
bir elektrik boşalmasını esrara
bir patlayıcı maddeyi tarihe
bu kuvvet alanını halkımıza
adayarak
iyiliğe şeref kazandıracağım


Nazmi Cihan Beken, Heves 26

3 yorum:

  1. ilk bölümü zorla okudum anlamak da beri dursun.Türkçe'de bukadar ek üst üste getiren biri daha var mı "teşkilatlandırılmasiyle görevlendirilseydim
    - mükemmelleştirebilirdim"..”yüzyıllar sürecek bir
    ölümun başlaması -esneme sonucu meydana gelen
    küçük uzamalardan sonra ben
    hiçbir şeyi sevmedim-
    iyiliğe şeref kazandıracağım-hakikat sucuk yapımında kullanılamaz”gerçekten son dizeleri ile baştarafı arasında çok fark var hele de 1.bölüm de pes eden okuyucu zararlı çıkacak..”onu demiryolunda da sürerdim” bu na bir anlam veremedim ne ki?-şiirlerin ortalama zekanın üstüne hitap ediyor sanırım bizim gibi sıradan okuyucu anlamakta zorluk çekiyor,mümkünse sanatını biraz da olsa halkın seviyesine yaklaştır ismetözelleşme :)

    YanıtlaSil
  2. şiirlerinizi cok beğeniyorum sizinle konuşmak istiyorum bu şiirleri yazış biçiminiz cok hoşuma gitti bende yeni şiir yazmaya başlıyorum sizi örnek alıyorum..

    YanıtlaSil
  3. bu şiir nazmi cihan beken bey'e aittir.

    YanıtlaSil

Kuru Otlar Üstüne Üzerine

Yazarın notu: Okuyacağınız yazıda sürpriz bozacak bir yorum bulunmamaktadır. İnsanlar roman okumayı bıraktılar. Film ve dizi izlemeye deva...